راز سخنرانی های به یادماندنی استفاده از عنصر داستانسرایی است

نویسنده: شقایق یزدچی

مدت مطالعه: ۵ دقیقه

دلیل استفاده از داستان­ سرایی (storytelling) در سخنرانی و یا معرفی کسب و کار چیست؟

امروزه استفاده از این بحث بسیار باب شده است، به طوری که بسیاری از مدیران برای ارائه کسب و کارشان در قالب سخنرانی از افراد حاذق مشاوره می­ گیرند.

در این مقاله سعی شده تا با ارائه نکاتی کاربردی بتوانید کسب و کار بعدی خود را طوری ارائه دهید که در ذهن همه باقی بماند.

به طور کلی داستان­سرایی موتوری است که شما را به سوی موفقیت هدایت می­ کند.

اگر می­ خواهید بهترین سخنرانی را در میان سرمایه­ گذاران و مشتریان داشته باشید تلاش کنید تا بهترین محتوا را طراحی کنید و حدفاصل اتاق انتظار تا جایگاه سخنرانی، نکات مهم آن را مرور کنید.

اولین نکته مهم این است که هرچه تمرین بیشتری برای سخنرانی خود داشته باشید به تغییراتی جهت بهبود سخنرانی خود خواهید رسید.

دومین نکته مهم این است که سعی کنید به هنگام تمرین، فضای اتاق تمرین را به فضای محل سخنرانی خود نزدیک کنید، برای مثال با همان پوشش.

 

کاغذ و قلم خود را بردارید و یادداشت کنید:

 

  • آیا فرصت­های زیادی در حوزه بازار کاری شما وجود دارد؟
  • استراتژی متفاوت شما از دیگران چیست؟
  • آیا فرصت­ کسب درآمد از سوی شما جذابیت کافی را برای سرمایه­ گذاران دارد؟
  • آیا ایده شما می­ توانید مانعی برای رونق کسب و کار رقبایتان باشد؟
  • آیا مدیریت تیم کاری شما بی ­عیب است؟
  • تا چه حد در کسب و کارتان از آخرین تکنولوژی­ ها استفاده می ­کنید؟
  • ­آیا تاکنون قرارداد­های انحصاری بسته ­اید؟
  • آیا اولین نفر در ایده خودتان هستید؟
بدون نظر

ارسال دیدگاه